ShareThis

Ahad, 15 Januari 2012

PUDING ROTI ..........(Ppppssstttt... ulang tayang !!)




ASSALAMUALAIKUM dan Selamat malam semua!

Ambo janji ni N3 terakhir ambo untuk malam ni.......malam ni aja taw !!!
Sambil rilek-rilek mengetuk keyboard ni, telinga dok mendengar nyanyian Broery Marantika
Lagu 'Angin Malam' yang sungguh mendayu-dayu......membuai-buai perasaan ambo !
Citt ! sentimental lah pulak minah nih !!

Rasa ambo, 2 - 3 hari lepas ambo buat lagi 'PUDING ROTI' . Ini puding ambo bawak pegi
tempat 'kelija' mau kongsi sama kawan-kawan. Saja siot-siot Dik Non ooiii!
Alhamdulillah, deme makan dan mengucapkan 'telima kasey' pun udah ambo besar hati,
sebab...deme sudi makan masakan ambo !!

Memanga puding ni nyaman je bila melalui anak tekak..apalagi kalo musim panas.
Letak dalam esbok lagi le berganda-ganda keenakannya. Kalo tak percaya mike boleh coba ya !!
Senang Jah membuatnye...cukup sempoi..memang semua masakan ambo ni sempoi-sempoi
aja...janji sedap, mampu belanja dan nyantekkkkk gitu!

Apalagi ambo memang suka sangat kalo puding memuding nih....'Sonok' giler kalo nengok
bila udah masak.....kilatannya, warni warnanya dan paling penting sedapppp beb...!!!

Wokehhh..jangan buang masa Jah !

Bahan-bahannya:
1 tahil agar-agar
7 cawan air
6 keping roti
2 biji telur
4 cawan santan
1/2 cawan susu pekat manis
2 cawan gula
Pewarna merah, kuning dan hijo

- Masak agar-agar ngan gula
- Rendam roti ngan santan - kemudian blend bersama dengan telur dan susu
- Masukkan ke dalam agar-agar yang udah hancur tu biokan mendidih sekejap
- Bahagikan kepada 3 bahagian yang telah di warnakan dan tuang ke dalam loyang

Catatan:
Ikut suke mike le nak letak adunan tu macamana...
nak tuang selangseli ke atau kalo ambo ambo suka selapis-selapis..kiut-miut wajahnye!!!
Heh..heh...hehhhh !!
Try le...boley juga buat hantaran untuk pasangan yang nak bertunang ke kawin ker !!!

BEGHEEEHHHHH SOKMO !!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...