ShareThis

Jumaat, 13 Januari 2012

SERAWA DURIAN



ASSALAMUALAIKUM dan SELAMAT MALAM !

Meh kita rilek-rilek sat. Sambil lepak-lepak depan tv, sembang-sembang kosong ngan
'abah deme', tup...tup...ambo ingat ni musim apa? Musim apa ya ??

OOooooo ! Baru ambo ingat, ni musim buah....tapi di kampung ambo khususnya, musim
buah yang tak berapa nak menjadi. Jarangle ambo nengok orang kampung ambo mengangkut durian seperti musim-musim sudah. Manggis taada cuma rambutan jadi le sikit-sikit.

Ahhh! Taapa le Jah, nampaknya belum kempunan lagi 'abah deme' setakat hari nih!
Mak oooiiii ! Abah deme kata nak makan serawa durian. Takpa...takpa...'.no poblem'

Kodek2 esbok, ada lagi saki baki 2 tahun sudah.......yess!
Blend nyior teruslah ambo masak 'SERAWA DURIAN' yang abah deme nak makan tuh!
Psssstttt! ni citer 3 - 4 hari sudah Jah.....serawa ni pun ambo 'snap' 3-4 hari sudah! keh..kehhhhhh...kehhhh !

'SERAWA DURIAN' ni, abah deme paling suka makan dengan 'PULUT TANAK' atau paling
tidak pun dimakan dengan roti. Walopun aromanya sudah 'kureng' tapi tetap sedap hingga
menjilat sudu. Heh..hehhh...hehhhh...!!

Yesss...! SWemua orang rasanya taada problem nak masak ini 'silawa' sebab sangat senang Jah!
Worait....kita sama-sama 'merasai' keenakan 'SERAWA DURIAN' ambo nih!

LLAAYYAAAANNNNN!!!

2 ulasan:

cimaron61 berkata...

Assalamualaikum. Min... mu memang rajin no... tiap kali saya buka blog mu, mesti ada makanan... buat orang teliur. Mu dok bedua ja ngan suami pun masih rajin masak. Kalau saya, dok bedua, emmm... seronok sbb malas masak. Beli bungkus atau makan kat kedai.. Antara masakan mu yang paling buat saya teliur ialah bingka ubi n serawa durian... favourite tu... oklah, tulis lagi tau, bagi resepi sekali. Hari tu saya ada bagi resepi karipap pusingmu kat ipar saya. Saya suruh dia cuba, tak taulah dia dah cuba ka belum. Terima kasih.

chumah berkata...

Terima kasih Cima kerana menyokong saya.
Sebenarnya 'memasak' ni macam 'terapi' pulak
pada saya...
Kita boleh berkongsi resepi dengan sape pun,
ilmu jugak kannn??
Terima kasih sekali lagi !!

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...