SAMBAL PETAI UDANG & ASAM PEDAS TEMPOYAK -kesukaanku !

  • 10:35 PTG
  • By Amin Salmah Bt. Hj. Abdullah
  • 1 Comments



ASSALAMUALAIKUM !


Sambil dok tunggu anak buat kerja, ambo penuhkan N3 ambo malam ni sekali lagi.
Ni N3 terakhir ambo malam nih ! heh..hehhh....!!!

Kita semestinya ada makanan kegemarankan? macam tu le juga dengan ambo nih!
Ambo kalau makan nasi tak sah le kalau taada sambal belacan! Atau paling leceh pun mesti ada lauk yang pedazzz-pedazz ( orang kampung ambo kata pedih) Tak kesah le Jah OOiiii!!

'SAMBAL UDANG DENGAN PETAI' nih ambo masak beberapa hari yang lepas, atau juga tahun lepas heh..hehhhh!
Ia adalah lauk yang menjadi kesukaan ambo...dulu...kini...dan selamanya...!!

Selain tu, kerana ambo orang Perak, apalagi tinggal pulak di Batu Kurau yang sangat terkenal dengan DURIANnya, ambo juga sangat suka kalau masak TEMPOYAk...tak kisah le MASAK LEMAK ke atau juga ASAM PEDAS TEMPOYAK. Huhhhh....selera beb! Itu bagi yang suka lah!

Sebenonye kita tak boleh nak paksa orang lain suka apa yang kita suka...masing2 kesukaan..
terserah le! Tak begitu Jah ?

Worait....ambo tayang 'kesukaan' ambo nih pada mike......kalo tak terlio pun, leleh mesti ada
kan???? heh..heh...hehhhh!!

YYYEEESSSSSS!!

You Might Also Like

1 comments

  1. ohhemmjiii..sdapnye..nyam2..terlior dibuatnyeee :p

    BalasPadam

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...