ShareThis

Rabu, 30 Jun 2010

Ambo dan saman!



Opocot! Ugh......!
Kemarin ambo gi Tepeng, nak langsaikan bil telefon dan kad kredit, tapi malang nasib ambo tersalah parking la pulak! isk...isk...isk....
Ambo tengok orang lain parking di situ la jugak, tak dak kena apa pun, nasib badan le agaknya!
Keluar je dari TM, dah nampak ketas pink di cermin depan kereta ambo! waaaaaaaa! kena saman la ambo! Nasib ambo la sebab kureng prihatin dengan parking, RM 50.00 beb! sia-sia je bagi!
Gi MPT tingkat 5 buat rayuan, kureng la RM 20, jadik ambo kena bayau RM30.00.Cit! dah lepas beras 1 kampit! Nak mare pun tak leh sebab tu kelalaian ambo!
Dulu ambo pernah dah kena saman, parking tempat lain, boh duit tiang lain. Tepuk dahi le ambo sebab gopoh sangat! Rugi macam tu le yang ambo selalu ralat! Tu semua salah ambo!
Takpa, lain kali ambo kena lebih hati-hati, kalau nak kena jugak, nasib le!
heh....heh....heh.......! Setiap dari muma mesti pernah kena SAMAN! kan....kan....kan....?

Selasa, 22 Jun 2010

hati ibu

Rindu hati ku tidak terkira
terkenang orang yang jauh
yang selalu bermain di mata........

terdengar-dengar suara Allahyarham P.Ramlee....

Sayu, pilu, sebak...bercapo bao peghasaan ambo loni. Hidok ambo sunyi dengan ketiadaan anak-anak di sisi. Ghumah ambo sunyi sunggoh.

Ambo kena tabah, kuatkan semangat ambo. Ambo susuk ai mata ambo, baley lae ai mata ambo jatuh dalam ambo punya hati..... Dema gi nak belaja........

Ambo tungung lagi 2 mingung, anak bosu ambo akan balik kemaghi. Tetu ghioh pulak ghumah ambo dengan keletahnya yang manja dan ceria.

Anak-anak ambo penglipor lara ambo, dema lae buah hati ambo!
Ghindu ambo, ambo sipan dalam hati....ugh....ugh....ughhhh!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...