ShareThis

Isnin, 9 Januari 2012

KASWI PANDAN



ASSALAMUALAIKUM.

Ambo balik tadi, penat bukan main lagi. Penat sungguh!
Dah lama tak panas terik macam hari ni dan 2-3 hari yang lepas.
Yelah, jika duduk dalam daerah yang sentiasa hujan dan mendung aja, sekali-sekali panas
Fuhhhh...menyengat rasanya Jah!!

Banyak pulak mukadimah ambo ni ye? Okey, malam ni ambo nak penuhkan N3 ambo dengan
masakan ambo yang paling sempoi...yelah....rasa ambo, blog ambo ni adalah blog 'rojak'
yang sangat sempoi.....tak kisahle tentang masakannye, tentang keluh kesahnye atau juga tentang aktiviti hariannye! Betul tak jah??

Memang ambo pun sempoi aja orangnya! Heh...heh...heh.... tapi ada juga yang'mesti' ambo buat sesempurna mungkin! Bukan semua sempoi Jah!

Yuppp..malam ni ambo nak kongsi resepi 'KASWI PANDAN' yang enak dan ambo rasa insan 'sezaman' dengan ambo suka! Bagi anak-anak yang baru nak belajau masak pun boleh 'try' ini 'lesepi' Senang sesangat jah ooiii !!!

Bahan-banhannya:
2 cawan tepung gandum
1 cawan tepung ubi
6 cawan air pandan (campur sedikit pewarna hijau untuk warna yang lebih menarik)
1 cawan gula
Sedikir air kapur

Kalau nak senang dan cepat macam ambo dok buat, semua bahan diatas blend aje!
Kemudian kacau sekejap atas api, barulah di kukus.
Itu aja....sempoi dan senang kan Jah?
Heh...hehhh...hehhh...!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hambooiiii Jah mcm sdap aje..hihi salu kt sni mkn kaswi itam je..ley blajo ni..hehe ;D

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...