ShareThis

Isnin, 16 April 2012

KEREPEK PISANG RANGUP



ASSALAMUALAIKUM!!

SSsssssssyyyyyyyyy!

hendak gugur gugurlah nagka
jangan menimpa si dahan pauh
hendak tidur tidurlah mata
jangan mengenang si orang jauhhhh!!!!

Uh..uhhh....uuuuhhhhh! Sedeylah pulak makcik!
Udah 'tua-tua' ni meragam le pulak.....sentimental....sensitif!
Hadoi Jah....janganlah itu maciiiaaammmmmm..tatak best llhhoorrrr!
Kicik-kicik punya hal....kasi cincailaaaa nyonya! hahahahah!!!

Petang tadi baru aja ambo gi 'berjumpa' dengan yang dirindui....malam ni udah 'terindu-rindu' pulak! Itu lah...' hati ibu' kan? Kalo boley..nak aja anak dok di sekeliling kita! Sampai bila-bilaaa!

Dek kerana kerinduan, ambo 'menjadikan' diri sesibuk yang boleh! Kerjakan apa yang termamapu, sediakan apa yang deme nak makan, seboleh-bolehnya nak masak sendiri! Itu le
2-3 minggu lepas, deme nak 'KEREPEK PISANG' !
Udah lama tak makan, suami ambo pun ronda-ronda belakang rumah, terjumpalah 'mangsa'!
Dapatlah setandan 'Pisang Abu' (orang kampung ambo panggil 'Pisang Kebatu')
Jadik ni!

Sebenonya Jah...bukan semua orang suka buat 'KEREPEK PISANG' nih... alasannya...........
'malasss' 'bergetah' selebihnya 'lecehhhhh'
Tapi kalo ambo siot je kalo ada pisang muda!
Tak susah beb..taw cara..senang aja 'mengupasnya' menggorengnya rangup dan mengunyahnya!! hahahahah!
Wokeh Jah...jangan melalut lama-lama...moh le kita 'berkongsi mata' dengan 'KEREPEK PISANG ambo nih....!!!

Krep...kkrreepppp.....kkkkrereereeeepppppp! Habis sepinggan!

BUBYEEEEEEE!!!


1 ulasan:

secangkir madu merah berkata...

ini kalau makan sambil tengok tv ni, sebalang pun takde apa apa ... hahaha

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...