ShareThis

Ahad, 22 April 2012

KARI UDANG

ASSALAMUALAIKUM !

Nampaknya mata ambo nih tak mengantuk-ngantuk lagi le!
Udah masuk hari lain dah! Takpa sekali sekala...kalo selalu dibuat, kena reka jawapan yang konkrik pada
suami ambo! Hahahah!

Kenapa ye mata tak mengantuk lagi? ooooo taw...taw...siang tadi ambo punyala 'tido' sampai 1 jam!
Siot giler ambo tido, maklum aja hari ni redup aja..... layan tido le Jah oooiiii!

Kemarin, ambo tak taw nak masak apa,  adalah udang yang kakak ambo bawak balik! Fuh...kalo di buat kari campoq pulak dengan kacang, mesti uummmppphhhh punya!
Maka setelah 'persetujuan' di capai dengan kakak ambo, tu lah terus gi ambik daun kari di belakang rumah
untuk menumis Jah! Dok di kampung, untungnya macam nilah...nak apa pun 'petik' aja...tu pun kalo ada!!!!!

Kari ambo nih sempoi aja Jah....tapi suami ambo puji sampai ambo 'ketaq lutut' Jah ooiiiii!!!
Huh! sapa yang tak rasa 'gumbira' kalo dipuji dek suami! Tak gitu Jahhhh???

Jangan melalut banyak sangat makcik, moh le kita berkongsi kenikmatan ' KARI UDANG' ambo nih!

Bahan asas:

Udang basah
Kacang panjang
Susu cair
Kerisik
Rempah kari
Sedikit serbuk cili (ambo letak sebab ambo suka pedas)
Bawang besar, bawang putih dan sedikit halia
Sedikit air asam jawa
Garam dan serbuk perasa

Huaaaa..kalo makan dengan nasi panas-panas sedap Jah...!

Worait Jah...! BUBYEEEE!!!


0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...