ShareThis

Isnin, 6 Februari 2012

LEPAT PISANG




ASSALAMUALAIKUM!!

Apa kabo mike? Sihat? Alhamdulillah ! Sentiasalah jaga kesihatan kita. Tak boley dibeli
dengan duit Jah oooiii!! Duit berlambak pun kalo sakit tak ada guna Jah.....oleh itu, ambo
ingatkan pada diri ambo dan pada mike semua, kalo ada masalah sikit-sikit tu.....kasi
cincai le..jangan jadikan dia masalah beso! worait Jah!!

Udah beberapa hari ambo tak update ambo punya blog nih! Windu jah..tapi kadangkala
masa mencemburui kita.....!! chewahhh...romantik giler pulak minah nih !!

Hhhhaaaa... malam nih ambo nak berkongsi resepi tok nenek! keh....keh..kehhhhh!
Mike taw ke apenye....jangan buat muka sekupang....ni ambo nak bagitaw.....tudia........
LEPAT PISANG....ohhhhhh my feveret lah...!!! orang tua macam ambo...mesti suka
kuih muih seperti ini! Tak gitu Jah ????

Wokeh..jangan buang masa ma....kita kongsi ekkk!

Bahan asas:

Pisang masak
Santan pekat dan sedikit kelapa parut (tapi lepat ni ambo tak buat inti ye! )
Gula (ikut suka mike)
Secubit garam
Tepung beras (atau kalo mike suka boleh juga guna tepung gandum)
Daun pisang

Maaf le Jah...kuih2 tok nenek nih ambo tak ada sukatan yang khusus, main bedalll aja!
Tapi bahan asas seperti yang di atasle!
Sekali sekala ubah selera...sedap jugak..apalagi orang kampung macam ambo ni
suka sangatle makanan macam nih!

BEGHEH SOKMO!!



2 ulasan:

JunAina berkata...

Org perlis letak kelapa yang digaul gula dan garam sebagai intinya...sedappp...

Amin Salmah Bt. Hj. Abdullah berkata...

Betul..ambo pun biasanya buat macam tu..tapi kali ni nak cepat makan..heheheh!

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...