ShareThis

Khamis, 9 Februari 2012

JEMPUT-JEMPUT BODO


ASSALAMUALAIKUM!!

Haiiii !!
Agak-agaknye ambo boley dapat sakit lemah jantung nih! Oooopppsss !! jangan......! jangan...!
Tak ndak le...mintak di jauhkan.....Di simpangkan oleh Malaikat 44 !
Hadoooiii! manakan tidak, bukak je komputer, berdebau-debau aja!! Sebab selalu sangat taada 'tenet'... Hish...haru biru jadinye ! Mati kutu ambo!

Malam nih, lepas saja Maghrib, terus ambo mengadap...windu pada 'blog'ambo nih!
Windu jugak pada mike semua! Mike tak windu pada ambo keeeee ???kehekehekehhhh !!
Malam ni juga ambo nak berkongsi resepi paliiingggg malazzzz, paling sempooooiii !!
Tapi Jah...ada tapinya....kalo di 'ngap' panaz-panazz...hui...enak Jah....disulam pulak dengan
ayaq kopi ka ayaq teh ka.......memang 'lenyap ' Jah oooiiii !! heheheh.....!!

Kemarin dolu, tak tau nak makan apa, sambil-sambil ngadap TV, ambo bancuh le tepung......
rasa-rasanya nak buat jemput-jempu aja !! Anak-anak dan suami ambo kata...'eh..ehhhh.......
sedap jugak cucoq kodok nih.....cucoq oreng malazzz!' Tak kesah le Jah, janji ada benda
yang nak di sulam sambil nonton, ni le rupanya!!

Bahan asasnya sangat sempoi, jadi ambo pun 'sempoi ' ajalah nak berkongsi..... !
Ambo cuma gunakan :
Tepung gandum
Sedikit Mauripan
Gula
Sedikit Garam
Sedikit majerin
Air suam

Itu aja Jah, ambo gaul semua bahan, perap selama setengah jam, barule ambo mula
menjemput. Biokan minyak panas, baru le mike luncurkan tepung yang udah di jemput tu....!
Wah! bulat-bulat macam buah guli.....anak ambo suka cicah dengan air teh !!
Macam-macam cara dia makan !!

Sedap jugak makan ramai-ramai...!!

1 ulasan:

MOBYDICK berkata...

Hai jemput2 ku sangka kau cerdik rupanya bodo....jangan maarah Chumah ambo gurau jah,pasa lama tak lawat sini...

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...