ShareThis

Selasa, 7 Februari 2012

BADAK BERENDAM ( cara ambo weiii!!)



ASSALAMUALAIKUM !!

Give-up betul! Macam biskut chipsmore pulak 'tenet' di rumah ambo sekarang.
Kejap ada kejap taada! Kadang taada terus, udah di repot, datang kejap aja ada 'tenet'
deme balik sekejap aja terus 'tenet' down. Macam berhantu !!

Aaahhh!! tak kesah le Jah ooiii! nampak ada je terus ambo mengadap, sekurang-kurangnye
dapat juga kita bersembang kan ??
Yelah....malam ni tepat pukul 9.00 ambo akan 'mengadap' tv pulak..apalagi nak nengok
kisah seterusnya drama' vanila & coklat ' . Terhibur sekali sekala nengok telatah hero dan heroin yang segak tuh!

Jangan teruja sangat, moh kita berkongsi resepi pulak! 2 - 3 hari ni ambo asyik buat resepi tok nenek jer!..Nak buat macam mana, udah tekak nak ubah selera atau juga..selera udah berubah?
hahahahah..macam2 la..... apa-apapun kita kongsi ini resepi ' BADAK BERENDAM'
Nama resepi ambo kureng menyerlah..takpa kalo mike makan 'terserlah' keenakkannya!
Betul Jah..tak tipu punya....Lemak berkrim...disukai ramai !!

Kita kongsi sekarang ekkk!!

Bahan asas

Tepung pulut
Santan .
Inti kelapa atau jugak boley aja kalo nak letak gula melaka
Secubit garam

- Tepung pulut di bancuh dengan air masak suam.
- Gentel tepung pulut dan letakkan inti dan bentukkan sedikit lonjong.
- Letak ke dalam loyang yang telah di sapu dengan sedikit minyak ( untuk adunan tidak melekat)
- Blender santan dan campurkan dengan sedikit tepung gandum dan secubit garam untuk dijadikan kuah.
- Setelah selesai kukuskan adunan.

Itu aja Jah..udah masak boley makan anak beranak.....sedap Jah...lemak-lemak gitu !!
Moh kita makan kuih BADAK BERENDAM nih....jangan jadi badak udah le.....tak ensem!!
kekekehhhhh !!

LLAAYYYAAANNN!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...