ShareThis

Sabtu, 11 Februari 2012

KEK MENTEGA




ASSALAMUALAIKUM !!

Sonok giler ambo malam nih! Iyelah....petang tadi gi jumpa anak ambo yang bongsu,
si abang memang dari semalam udah ada di rumah...Best....memang besttttt...windu ambo
udah terubat Jahhhhh!!

Bertambah sonok kerana 'tenet' di rumah ambo berfungsi sepenuhnya hari nih.......
tak seperti semalam....ato...kemarin..ato..kemarin dolu.....huhhh...mati kutu ambo!
Poblem beb..kalo 'tenet' padam! Macam le taada aktiviti lain minah nih !!!

Kerana sonok yang giler...gilerr...gilerrrr tu, ambo nak berkongsi satu lagi masakan ambo!
Ini masakan 'biasa-biasa' aja...tapi boley le kalo sekadar nak yang sempoi-sempoiii kann ??
Kek ni ambo buat tadi, sambil-sambil buat 'kuih koci sagu'

'KEK MENTEGA' ni taada dalam plan ambo Jah!..tapi .....entah macamana ambo 'terbuat' heheheeh!! Tak apa...kita kongsi ye Jah....walopun kek ni 'biasa-biasa' saja, tapi sekali sekala yang biasa tu sedap jugak kalo di makan petang -petang yang santai kan..kann...kannnn ???

Bahan asas:
250g mentega (ambo guna farmcows)
250g gula halus (ambo bedal dula kasar....lambat sikit le!)
250g tepung naik sendiri
4 biji telur (gred A)
1 camcateh esen vanila

- Putar mentega dengan gula hingga kembang
- Pecahkan telur satu persatu ke dalam adunan - putar lagi
- Masukkan tepung dan esen vanila
- tuang adunan ke dalam loyang
- Ambo titiskan sedikit pewarna merah, kuning dan hijo kemudian lorekkan adunan
- Bakar adunan selama 1 jam pada suhu 180 c

Itu aje Jah.....anak ambo suka tengok kek tapi tak berapa gemo makan.....!
Tak apa...janji dia suka! Wakakakakaka !!

Bubye....ambo nak gi tengok CEREKARAMA pulak...apa citer tak taw le ambo!
Besok..apa projek tak taw lagi.....rasa 'meriah' dapur ambo kalo ujung minggu !!
Heheheheh !! BYE......!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...