ShareThis

Ahad, 18 Disember 2011

KEK PISANG





ASSALAMUALAIKUM !!!

Selamat malam semua! Apa kabo mike...sihat?
Ambo? ya....ya...yaaa...ambo sihat! Kalau tak sihat macamana ambo nak ketuk
benda alah ni kan..kann...kannnn?

Pppsssttt !! kemarin...bukan kemarin la...tapi 5 hari lepas, kezen ambo datang ke rumah, kasi pisang pada ambo....dia kata buat le mu nak buat apa pun!
Kesian pulak dekat dia....ambo jawab...okey..kamu nak ke 'KEK PISANG?
Dia senyum mengulum.....tau maknanye! heh..heh...heh.....Dari kecik kami kenal rapat Jah,
sikit sebanyak kenal hati budi. Tak gitu Jah?

Ni lah ambo buat 'KEK PISANG' sekali lagi. Mulanya nak buat lepat, hujan...tak boleh pegi
ambik daun pisang, nyior pun tak ada yang dah 'ready'! Tu yang buat ambo malazzz tuh!

Pikio punya pikio. wat kek lah senang!
Ambik blender.....bbbrrruuussszzzz....siap.....dah jadi adunan!
Ni lah rupa 'KEK PISANG' ambo! Di atas ambo tabur kepingan badam!

Nak resepi? worait 'sikalang' ambo bersedia nak kongsi, sebab ada resepi! keh..kehhh...kehhh!!!
Kita kongsi eekkkk!!

Bahan-bahan:

1 cawan minyak masak
1 cawan gula kasar
4 biji telur
2 cawan tepung gandum
1 cawan pisang emas (dilenyek - tapi ambo blender aja...senang beb!)
1 camca teh serbuk penaik
1 camca teh soda bikarbonat

Udah selesai adunannya, mike bako le kurang lebih 40 ke 45 minit. Itu aja!!
Kek ni tak banyak pakai modal......senang pulak untuk membuatnya!

Cobalah...!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...