ShareThis

Rabu, 16 November 2011

UDANG GORENG TEPUNG NGAN MASAK LEMAK SOUN!




Yabedabedu.....!

Oppsss! lupa pulak nak bagi salam.....

ASSALAMUALAIKUM!

Ambo baru lepas makan nasi..... dah lama ambo tak merasa kekenyangan begini pembetulan
'kemengahan' begini.....! Ambo bukan diet, bukan jugak nak jaga badan (ppssstt... bina badan adalah! .......) udah badan macam ni Jah........tak makan sebulan pun tak luak lagi...maintain beb! Heh...heh...hehhhh!

Sebetulnya ambo bukan tak nak makan nasi waktu malam, tapi nanti ambo tak leh dak tido!
Mengah dik nooonnn! Apapun kerana 'kebetulan' ambo makan malam nih, ambo penuhkan N3 ambo dengan gambar masakan ambo sebelum Raya Haji dulu....udah ambo snap, masukkkannnlahhh! Tak gitu Jah?

Mike kenal ke apa tu? Tergeliat terlentok dalam piring tuh? Yaaa...tak lain tak bukan....'udang goreng salut tepung' Sedap Jah! garing2 tepungnye dan wongi, kemanisannya dah tentu tak hilang! Biasanya kalau ambo goreng salut tepung, tak kiralah samada ayam ke, sotong ke...ambo akan bancuh tepung tu macam ambo wat goreng pisang....! Baru terasa tepungnyerrr! Cubalah!
Lagi satu ambo akan campurkan (ikut kemahuan kita) serbuk cabai! Fuhhh! Cayalah!

Kerana ramai keluarga berkumpul, satu lagi resepi ambo letakkan di sini. 'Masak lemak pucuk salang (kurang lebih rasanya macam pucuk cemperai) campur ngan soun dan tauhu...Muah..muah...muahhh!! lemak2 manis gitu....

Meh kita layan gambar2 yang dah ambo snap untuk tatapan kita ye! Biasanya, kalau ambo masak lauk-lauk begini...taada sukatan...main campak aje! Macamlah pro sangattt! kuang..kuan...kuannnggg!

Biasalah Jah...ambo kan orang kampung......makan lauk pauk macam ni....mengancam abis le! Worait dik Nooon, kita layannn kejap!


0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...