ShareThis

Isnin, 9 Julai 2012

KARIPAP PUSING





ASSALAMUALAIKUM !!

Sekali lagi ambo mengjenguk mike! E...ehhhhh...rajin pulak makcik nih! Tak dak kerja ke??
Nampaknya kerja semua dah 'begheh..!! Bolei le kita sembang-sembang...Sakit kaki pun udah semakin kureng selepas dok pegi berurut. Alhamdulillah.

Tapi Jah....esok gamaknye ambo nak pegi le pulak buat rawatan 'akupuntur' di Kuala Kangsar!
Syakali syakala kena gi jugak merawat 'ala-ala remaja (purba) macam ambo nih! hehehehehehhhh!!

Alah Jah....kalo nama pun blog masak yang 'rojak' kok mana pun pusing balik nak bersembang pasal masak
le kan Jah! Itu le semalam ada ambo buat sekali lagi 'KARIPAP PUSING'! Ambo memang suka  jenis karipap lagu (macam ) nih! Rangup aja bila mengunyah!Teksturnya sangat lawo (cantik)...pada ambo le!

Mike bolei selak resepi ambo yang ambo skodeng dari blog 'wanitaniaga' ! Memang sedap..memang lazat!
Mula-mula buat dolu memang ambo rasa 'renyah' tapi kalo dok selalu buat...wah.....kemain lagi ek nye!
Satu adunan tu ambo boleh dapat 60 biji karipap! Jadi ambo konon-kononnya jadikan sebagai
'karipap segera' le...simpan dalam esbok sejukbeku gitu...orang lain boleh tahan berminggu...nampak gayanya di rumah ambo kurang lebih 3 hari...begheh le! ngeh..ngeh...ngehhhhh!!

Kali ni ambo buat dua perasa intinya, satu berinti daging dan satu lagi berinti udang!
Takpa ye....kalo mike rasa 'agak' malaz nak selak resepi, esok ambo salin lagi sekali ye......malam nih
kita berkongsi 'mata' dulu mengadap juadah ambo nih!

Sabo kalo terliur! Ngeh...ngeh...ngehhhhh!!
Ambo minta diri dolu...esok kita sambung Jah...ambo kasi resepi doh dan resepi inti sekali!
Wuuuuuuaaaa...makcik nih macam cerita hikayat seribu satu malam le pulak!!!

BUBYEEE......BUBYEEE...!!!


0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...