ShareThis

Selasa, 13 Mac 2012

BISKUT MELTING MOMENT



ASSALAMUALAIKUM !!

Selamat petang semua dan semoga kita semua mendapat keberkatan dariNYA.

Diluar, hujan turun tak berenti-renti.....selalu balik dalam hujan oooo!
Semakin 'menghampiri' usia emas.....makin le rasa tak 'selesa' kalo selalu di timpa dek ujan.
Hadooiiii Jah! Sakit kepala le pulak! worang kate..kalo sakit gigi, mike cabut..kalo sakit kepala
nak wat macam mana Jahhhh???

Hiburkan hati kita..jangan dok ikut sangat sakit kepala tu....telan panadol 2 biji...beghehhhh!!
Hah....mata pun dah terang balik....jiwapun dah tak kacau lagi! heheheh...barule boley gelak !!!

Apa kita nak sembang kalo huajn-hujan macam ni ye? Drama? hahahah..ambo kan peminat
drama....kalo tak silap perhitungan ambo..malam ni last drama ' vanila & coklat' hah! kena tunggu nih....nanti jadi macam minggu sudah..ambo lupa.... terus melepas !

Mike nak taw...hujan-hujan ni ' sonok giler' kalo berlegar di dapur! Perut pun asyik dok' melopong 'aja. Di kepala ni asyik fikir apa nak buat..apa nak masak ? Huh..rasa-rasa anak tekak ni nak 'menikmati' biskut yang rangup-rangup manis gitu!. Boley ker?

Kodek-kodek tempat barang dapur....yessss..ada...ada....lebihan cornflakes! hah jadile tu.
Tapi ada ke minyak sapi ari tu? Ada? Yahoooo!! ada jugak! kompom jadik nih! Mentega dok nampak dalam esbok tuh! Caya lah!!! kehkehkeh !

Maka....bermulalah episod memutar gula dan mentega....nak buat apa mak cik hujan-hujan nih?
apa lagi kalo bukan 'BISKUT MELTING MOMENT' Chewahhhh..nama omputih..takpa..takpa..
orang melayu bikin lloooorhhh...cittt..jangan bising..masak nanti kita kongsi erkkk?
Nak tunggu raya lambat lagi..mulut nak makan jugak!!! ahhh..hado ambo kesah Jaahhh ???
Moh le jangan tunggu lagi...kita kongsi !!!

Bahan asas:

1 cawan gula halus
1 cawan minyak sapi (250 g)
350g - 400g tepung gandum (kali ni ambo guna tepung ros)
160g cornflakes (dikisar - 60g untuk adunan dan 100g untuk disalut pada biskut)

- Putar gula dan minyak sapi
- Masukkan tepung
- Masukkan cornflakes
- Sebatikan doh
- Canai dan terap mengikut acuan yang disukai
- Bakar
- Salut biskut dengan cornflakes ketika masih panas-panas

Untuk 'menggoda' puan-puan......biskut ni sangatttt le sedap, ianya rangup (kruppp..krrruuupppp) lemak dan wangi serta 'membikin'nya juga sangat mudah. Tak mengambil masa yang lama untuk menyediakannya apalagi untuk'menghabiskan'nya! Cayalah! Kehklehkehhhh !!!

Kita nonton sama-sama ye malam nanti Zara dan Aiman!!

BYE !!!!!!!




0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...