ShareThis

Rabu, 24 Julai 2013

TOM YAM KAW KAW



ASSALAMUALAIKUM!!!

Semoga kita semua sihat, bahagia dan ceria selalu. Seperti di jangka mesti mike semua dalam
situasi yang sungguh indah bersama keluarga, jiran dan rakan tolan. heheheh!!!!
Ambo? Sihatttt..kalo idak macamana nak bersembang-sembang dan berjimba-jimba dengan mike kan???


Seperti yang ambo katakan dari dolu, blog ambo nih bukanlah hanya blog masak semata-mata. Campur aduk semua. Kalo mike rajen menyelak-nyelak, permulaan ambo berjinak-jinak dengan dunia 'blog' nih,
penulisan ambo banyak berkisar kepada kehidupan ambo sendiri...pengalaman yang pahit tetapi berakhir dengan manis! Syukur ya ALLAH!

Jadi, kali ni...malam nihh..ambo akan berkongsi dengan mike, gambar masakan kegemaran keluarga ambo!
Si Tecik Hajar kata...'hari-hari pun takpa'  Bujang ambo si Aiman pulak berkata...'uuummmmpphhh'
Tapi en suami tak kata apa-apa...tapi ambo faham...'sedaplah tu..!!' kihkihkihhh!!!

Apa yang ambo maksudkan? Tak lain tak bukan TOMYAM KAW KAW' lah Jah! Order dari luar negara you! Hahahah!! 'Perisa' tomyam ni ambo dapatkan dari seorang kawan. Best kan kalo ada kawan!
WWwuuuuaaa...sedap Jah...... secukup rasa tuuu!!

Sekarang kalo buat tomyam,, inile perisanya. taada resepi ye Jah, sekadar berkongsi mata!
Ambo di sebelah Utara Semenanjung nih rasanya tak bermasalah, itupun kalo kawan ke Padang Besar di sempadan Malaysia Thai...!!

Apa-apapun sekadar berkongsi taada salah kan Jah! Nama pun blog ambo ni 'blog rojak'
Nih macam iklan le jugak...selingan!!!! hahahahh!!

Ambo cuma menyediakan bahan  asas aja untuk tomyam ambo nih:

Ayam
Tomato
Udang
Sotong
Bunga kobis
Karot
Bawang besar
Serai
Cili padi (kalo suka)
mee kuning
dan sudah tentulah daun limau purut...kalo taada kureng menyerlah!

Ambo permisi dolu....kain baju masih di selenggara!
Mike......udah ke siap baju yang ditempah? Agak-agak 'berpasang-pasang'le kan?
Ambo..sekadar aja...ambo ni kan 'yang sedang-sedang saja...!!!

BUBYEEEEEE!!!!

2 ulasan:

armawati berkata...

Kak Min, perencah tomyam tu sy guna wat mcm2. perencah nasi goreng pn ia, perencah ikan, ayam bakar pn ia. tinggai 1 botol lg

Yati Yahaya berkata...

chumah...simpan sebotol uk yong. raya nanti ambik

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...