ShareThis

Selasa, 26 Jun 2012

ITULAH MULANYA...........!!!


KEK PUDING KARAMEL PELANGI









BROWNIES CHEESECAKE MARBLE


PUDING TAKO
       











KEK SPONGE GULA HANGUS
               











KEREPEK SIMPUL KASIH
                                                                                               












KUIH LOYANG 2 KO LOYANG
     












KEREPEK TAYAMUN
     












            







ASSALAMUALAIKUM!

Heheheheheh! Sukanya hati ambo kerana dapat bersembang dengan mike semua!
Apa kabo Jahhhhh? Sihat ke??? Semoga kita semua beroleh keberkatan dan kesihatan yang baik dan
dapat menjalankan tanggungjawab sebagai hamba ALLAH di persinggahan ini!! Syahdu le pulak wweeeiii!!

Kemarin dolu ambo ada buat janji dengan mike, nak bagitau aktiviti ambo kala usia 'di remang-remang senja' ni kan Jah? Hahahahah! Lucu jugak le, tapi tu le udah senja barulah ada 'kekuatan' dan 'keyakinan'!!

Sebenonya Jah 'keinginan' tu ada, cuma rasa 'rendah diri' cukup tebal di dalam diri. Takut orang tak suka, takut kalo-kalo yang kita buat, bukan citarasa orang!! Iyalah, kok dulu semasa nunggu result SPM tu, ada jugak le letak kuih di kedai makan, tapi tak lama, jadi bila anak-anak dah beso, luang masa pun banyak, buat apa nak 'bersantai' aja! Tak gitu Jah??

Itupun setelah di desak oleh seorang rakan, yang pada mulanya ambo rasa begitu 'kejam' kerana memaksa
ambo buatkan kek untuknya! hahahah! Itulah mulanya episod 'sibuk' ambo nih!Sebenonya, ambo 'kerap'lah juga menjamu rakan taulan dengan masakan ambo, sedap ke idak ke....hado ambo kesah? Ngehngehngehhh!!

Sikalang, wa udah 'lajak-lajak beroperasi' sikit-sikit menjual kuih pada kenalan dan kawan-kawan sekerja.
Tak penat ke makcik??? Idakle Jah...Siot lagi ada...iyelah menyempurnakan 'hajat' orangkan?
Ambo akan buat kalo yang di tempah tu dalam 'jangkauan' ambo!!
Sonok Jah dengan aktiviti baru ni.......taklah ambo asyik dok 'rindu-rinduan' je!! Kehekekehkeh!!

Worait Jah, ambo snap 'perniagaan'kecil-kecilan ambo nih..sekadar berkongsi 'keseronokan' apa salahnya
kan Jah! Rezeki ALLAH kurniakan, kita terima dengan penuh kesyukuran!  
Jah...ambo mintak diri dolu, nak nengok anak kucing ambo, tadi bawak gi ke klinik....demam Jah....
Kesian!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...