ShareThis

Isnin, 11 Jun 2012

MARBLE CHEESE BROWNIES



ASSALAMUALAIKUM!

Selamat tengahari Jah!! Udah makan ke belum? Kalo udah makan, lauk ape mike masak hari nih? Kalo belum, kenapa.....kenapa....kenapa...??? diet ke???

Hahahahah!! Makcik...ngapa tengahari rembang ni udah masuk N3? Luang masa banyak sangat ke? Heheheh! tak...tak...saja...suka-suka, bukan ape, windu pada mike aja...tu sebab tak nyempat-nyempat nak bersembang!!!

Itu le...semalam Si Tecik Hajar nak balik ke asrama....tak taw nak masak ape.....last-last buat kek ajalah......Kek lagiiiii!!! Tak jemu ke? Isyyyy...jemu jugak tapi itu aja yang senang dan budak-budak pun suka! Selain dari kek, ambo bekalkan jugak dengan kerepek 'simpul kasih' !!

Kali ni ambo bikin kek yang paling sempoi! Tu lah dia kek ' MARBLE CHEESE BROWNIES'
Kalo mike ' orangnye' ambo punya 'kroni' usahlah di makan kerap sangat! heheheheh...mike tawkan maksud ambo? Kek ni memang enak sebab 'tahap kelemakkan'nya cukup tinggi!!
(Aluhai Jah...udah 'rosak' bahasaku!)

Apa-apapun, moh le kita berkongsi resepi ni...ambo skodeng dari 'Kongsi Resepi' kat cik Google dapatle resepi dari Naz Rinn Chan....tq puan kerana berkongsi resepi yang cukup enak nih!
Kita berkongsi di sini pulak.......ilmu tu kan ibarat air sungai yang mengalir!

Bahan asas:

250 gram butter
1 cawan serbuk koko
1 1/2 cawan gula kastor
1 1/2 cawan susu cair (ambo guna susu tepung)
1 1/2 cawan tepung gandum
3 biji telur
1 camca kecil soda bikarbonat
1 sudu kecil baking powder
1 susu kecil esen vanila

Lapisan cheese:
250 gram cream cheese
1 cawan gula kastor (ambo kurangkan dan jadikan 3/4 cawan)
1 biji telur

- Cairkan butter, masukkan serbuk koko setelah butter cair dan kacau
- Dalam mangkuk lain, pukul telur dan gula
-Masukkan adunan butter tadi dan kacau lagi
- Tambahkan susu cair
- Ayak tepung dan soda serta baking powder kedalam mangkuk adunan dan masukkan essen
- Panaskan oven , lapik loyang menggunakan kertas alas berminyak dan gris sekeliling loyang
- Tinggalkan 3-4 sudu adunan dan masukkan ke dalam piping beg
- Bakar adunan selama kurang lebih 20 - 30 minit
- Untuk lapisan cheese: Putar cream cheese hingga gubu.
Masukkan gula dan telur dan putar lagi
- Keluarkan brownies yang dah di bakar tadi.
- Tuang adunan cheese tadi ke atasnya. Pipe lebihan adunan brownies tadi mengikut kreativiti
mike.
- Bakar semula selama 15 - 20 minit.


Sama-sama kita trei ini resepi!

BUBYE JAH......!!! Jumpa lagi!!!



2 ulasan:

yus zana berkata...

nasib baik cikguluv x mengandung...kalau tak..terpaksalah soh chumah poslaju..hahahha coz nak buat x pandai dan malas.......melelh airliur teman ....

chumah berkata...

Terima kasih cikguluv kerana support chumah!
Takpa, meh chumah suap dalam mimpi! hahahah!!!

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...