ShareThis

Ahad, 6 Mei 2012

FEBERET ENCIK SUAMI DAN ANAK TERUNA


Kueh Ketayap

Apom Bakar




ASSALAMUALAIKUM!!

Sudah lama tak jumpa....
rindu hati pada mu
duhai kasihku
duhai sayangku.......!!

Cittt!! Nak nyanyi konon.....sora pun dok 'sengau-sengau' maklumle baru baik dari 'ketat idong'!
Ahhhhh!!! lama betul tak bersembang dengan mike....yang ambo sokmo dok rindu nih ('sokmo' adalah loghat
kampung ambo yang kalo ikut 'kamus dewan' bermaksud 'selalu') hehehheheh!!

Ambo ni bukan tak windu dekat mike, tapi macam-macam 'kejadian' yang telah menimpa ambo!
kak ipar sulung meninggal lah....anak eksiden lah! Jadi 'kekezutan' ambo tu membuatkan ambo 'berpaling tadah'
sekejap dari dapur ambo ni!

Tapi...ada tapinya Jah...yang paling 'tak siot'nye bila 'tenet' di rumah ambo berhari-hari 'padam' Apa kesnye???
Udah di repot, janji dalam masa 24 jam, akan di baik pulih...citttt....boley janji je Jah!!
Ahhh...lupakan seketika 'kejadian-kejadian' yang melingkari ambo tuh,kita di sini kan 'sehati sejiwooooo'
Apa-apapun kita nak jugak 'selitkan' dengan masakan-masakan kan Jah!

Tu lah semalam ada ambo buatkan 'KUIH KETAYAP' yang menjadi feberet en suami. Sikit aja ambo buat!Petang-petang,
boley juga en suami hilangkan 'dahaga' mengunyah ketayap yang manis nih!Memang penggemar 'tegar' nih! hahahahah!
Apa-apapun ambo suka aja membuatnya sebab senang!

'APOM BAKAR' pulak menjadi kuih 'feberet' anak teruna ambo. Inilah ambo buatkan masa nak 'round-round' kampung
minggu lepas gamaknye! Menziarahi 'mak-mak penakan' yang udah uzur, jadi tak taw nak bawak apa...'APOM BAKAR'
ni lah jadi sasarannya!

Apa-apapun, moh le kita 'berkongsi mata' melihatnya! Mike boley selak-selak resepi ambo sebelum nih, tu pun kalo mike
berkenan nak membuatnya!

Ambo mintak diri dolu, satgi kita bersembang pulak yeeeee!!!

BUBYE.......BUBYEEEE!!!!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...