ShareThis

Selasa, 1 Disember 2015

APAM COKLAT EXPRESS



ASSALAMUALAIKUM!!!

Rasa rajen la pulak makcik malam nih! Selalunya 'agak' malas nak meng'up date' !
Okey le kan Jah....tua-tua nih kena rajen sikit...jangan dok ikut rasa malas yang melampau tu!
Tak baik kan Jah.....Segarkan jiwa.......heheheh.!!

Bila rasa rajen nak update....teruskan, kita bukan apa, cuma nak berkongsi resepi! Tak kesah le, pendapat orang, yang penting anak ambo nanti senang kalo nak masak dan nak merasa resepi-resepi ambo nih!

Malam nih sekali lagi ambo berkongsi resepi yang ambo dapat dari 'dinding' FB ambo! Lamanya resepi nih dan semuanya bermula dengan selak-menyelak album gambo masakan ambo le!
'APAM COKLAT EXPRESS' nih lebih kurang macam kek coklat je...bahan pun lebih kurang, tapi dia punya lembab tuh....memang 'fuuhhhh' lah!

nak coba...moh le kita selak resepinya!


1 biji telor
1/2 cawan minyak masak
1/2 cawan suku pekat manis
1/2 cawan gula
1/2 cawan air
1 cawan tepung
3 camca besar serbuk koko
1/2 camca teh soda bikarbonat
Sucubit baking powder

- Masukkan semua bahan ke dalam pengisar - Kisar 2 - 3 minit
- panaskan pengukus
- Masukkan adunan 3/4 acuan
- Kukus selama 15-16 minit menggunakan api sederhana
- Setelah masak, buka tudung kukusan - tabur colourfull rice
  (Selesai tabur baru tutup api)


Coba Jah, memang express apam nih, anak-anak ambo pun suka!

SELAMAT MALAM Jah....jumpa lagi!

BUBYE.......!!!!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...