ShareThis

Jumaat, 2 Julai 2010

Banjir le pulak!




Waaaaa.........huwaaaaaaaaa!
Rumah ambo banjir lagi!Adoi! Letihnya! Tolon! tolon! tolon! Pada sape ambo nak mengadu?Pada Tok Ketua Kampung? Pada JKKK yang hanya mampu melihat? Pada ADUN yang sokmo sibuk? Tak tahu...tak tahu....tak tahu.......!
Sebahagian rumah ambo di kelilingi oleh parit. Dah banyak kali di gali, tapi tanah akan runtuh kalau air besar menerjah. Parit ni dari bukit, kalau lebat hujan di bukit berserta hujan pulak di kampung ambo, air cepat benar naik. Peliknya hanya kawasan rumah ambo jey!Bukan di laman rumah ye, tapi dah masuk ke dalam rumah! Udah ambo mengadu, tapi bekas Ketua Kampung kate.......muma nak tahu dia kata apa? sakit jiwa raga ambo! Die kate ' ahhhh, banjir kilat je!'
Adakala kalau terlalu letih ambo rasa nak teriak. Perasaan ambo bercampur baur, sedih, jauh hati, sakit hati and bla...bla...bla...! nih dengar cerita nak ada projek jalan baru Anak Kurau - kamunting, waaaa.... duduk dalam air le jawabnya ambo kalau tiada pihak berwajib memantau. Aghhhh!
Kesian ayam-ayam ambo, demam deme! ya lah asyik banjir, tentu deme sejuk, urat saraf pun tentu tak sihat! Lecah beb!
Sesudah banjir, ambo terima bahananya pulak! nak tau apa? haaa.... tu le dia! Segala tok nenek pampers, bangkai ayam, batang pisang, batang pinang, segala ranting kayu semuanya berkumpul di laman rumah ambo! Sakit hati tauuuuwwww!
Tapi.....isk...isk...isk.....! ni rumah ambo, tanah ambo, kampung ambo, ambo tetap di sini sampai hujung nyawa! Insyaallah!
Sesiapa yang merasa banjir, tentu akan merasa penatnya!
waaaaaaaaaaa! ambo teriak sorang-sorang!






Kesian ayam-ayam ambo, demam deme! ya lah asyik banjir, tentu deme sejuk, urat saraf pun tentu tak sihat! Lecah beb!




1 ulasan:

cafeyusup berkata...

GANTI JAMBATAN KAT DEPAN SEKOLAH , GELONG DEPAN SEKOLAH TAK BERFUNGSI BILA AIR BESAR, RUJUK DALAM BLOG KEDAIKOPIANAKYUSUP, TGK VIDEONYA BILA AIR BESAR

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...