ShareThis

Khamis, 1 April 2010

BESDAY OGHANG TUA......

1.4.2010 Rabu

1 haghibulaeng pat?
Wei.... Haghi lahey ambo wei! Dah 49 tahong dah? Isy...isy...isy...... Ghasa baghu jey ambo hidok!
Ghasa baghu semalaeng ambo dok maing aci menusuk dengaeng kawan-kawan. Sabariah, Ing, Memunah, Dek Jah, Cha. Tu lae kawan2 ambo dulu. nama pong klasik! Tak dak dok bejupa dah nama-nama peseng tu loni kan? Ghasa baghu semalaeng ambo dok betimbok di paghik depan ghumah, maing goli, maing cokak, maing getah, kadang ambo maing wau jugak. Kadang kalu petang kawan ghame maghi ke ghumah ambo, kami maing aci sey. Seghenok zaman tu!

Kesian anak-anak ambo, tak ghasa kemanisan hidok lagu tu, yang dema thu maing PS, mengadap komputer, paling jemu maing lae dengan ayam di belakang ghumah. Dema tak dan nak betimbok semedang macam mak dema ni!

Ambo tak sambok pong haghi lahey ambo, takat anak2, suami dan kawan-kawang ucap. Dulu ambo ghajeng, buat kek, buat puding buat ko (kuih) bejamung kekawan.Tahong ni keghana anak ambo demaeng (demam) ambo jadi malas sikik nak buat semua tu. Ambo ingat nati lae dulu kok!

Bila omo dok menikat ni, ambo ghasa segenok, Alhamdulillah! Allah mengurniakan pada ambo
kelapangan hidok, kesihatan yang baik. Syukur ya Allah!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...