ShareThis

Rabu, 3 Februari 2010

Anibesari




Haghi ni 3 haghibulan.
Kighanya semalaeng lae..... 2 haghibulaeng....anibesaghi ambo....heh...heh...heh...!
Bukannya ambo lupa atawa jugak wat wat lupa...tapi haek semalaeng tu ambo demaeng. Badan ghasa suwe jey... Tak ghok lae pula nak mengadaek benda alah nih! tu lae haghi ni ambo ghasa sakik pala pong kho kho kughang sikik, ambo pong nak lae mengipuk dengan muma lae kelek.

Ohhhh...ohhh...kigha punya kigha, dah 21 tahong dah ambo dok menikah. Anak dua oghang jey. Pong Alhamdulillah ada jugak waghih dih!Alhamdulillah, takaek haghi ni takdak lae lagi peghang dnia kedua kae ketiga kae. Haek beteka (bertengkar) mulok tu, toksah dok haba lae, ghumah tangga sapadia pong lagu tu kan? Apapong, ambo cukok ghasa bahagia, baley gi lae tak beghapa cukok duek pong, janging kami anak beghanak tak kebulo. Beto dak ? Heh...heh...heh....

Oghang kata, ghumah tangga ni kalu 10 tahong ke bawah, maseh dalaeng hanimung (honeymoon),kalu 10 tahong sapey 20 tahong, ada ombak-ombak sikik lae....tu lae oghang kata masa ni lae kalu ketok (kentut) pong dah mula bebau busuk.....kuang....kuang.....kuang....!
Tapi....oghang kata lagi... kalu 20 tahong ke atas, dema haek dalaeng golongan ni, maklong saja lae omo pong kho dok menikat, kho lae pikey panjang sikik, nak buat tindakan yang bodo-bodo pong beghasa malu-malu kat anak-anak, maklong lae anak-anak pong dah besa panjang...dak gitu?

Ambo selalu bedoa baley lae ghumah tangga ambo kekae sapey ke hujong nyawa. Dia lae soami ambo, centa hati ambo. Bagei kata P.Ramli.... lawa tiada .....manis tetap ada! heh...heh...heh.......
Opppss.... ambo begheti di sini, tetamu ada maghi ke ghumah ambo......kita layannnnnn.............!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...